Így változtatták meg örökre a Bosszúállók a mozivilágot
1/11
20 film és több, mint 7 milliárd dollár bevétel a mozipénzárakná. Ez az elmúlt 10 év mérlege a Marvelnél. Ezeket a számokat kergeti az összes hollywoodi studió a Bosszúállók és az MCU példátaln sikere óta. A végtelen pénzesőn túl a Marvel hősök több szinten új szemléletet hoztak a filmgyártásba, ezeket szedtük most össze, a Bosszúállók: Végtelen Háborút pedig június 7-én, vasárnap este 21:00-kor adjuk a VIASAT 3-on... (Disney /Marvel)
A legmenőbb franchise
2/11
Mielőtt az összes nyarat letaroló úthenger lett a Marvelből, a képregénykiadó főleg egyes hősök megfilmesitési jogainak árusításából élt, így kaptuk például az Eric Bana és Edward Norton féle Hulk mozikat. A Vasember előtt nem volt hosszú távú perspektíva a képregényfilmekben. (Disney\ Marvel)
3/11
Tony Stark színrelépésével azonban új időszak kezdődött a képregyénfilmek történetében. Nagyot kockáztatott anno a Marvel: a leszállóágban lévő Rober Downey Jr.-ra és a változó sikerrel rendező John Favreau-ra bízták egy, a Marvel hőseit eddig sosem látott méretű filmes univerzumba tömörítő filmsorozat nyitódarabját. A Vasember végül 2008. második legjobban termelő filmje lett. Az első? Christopher Nolan Sötét lovagja... (Disney\ Marvel)
Tisztelt hősök
4/11
Az MCU előtt a studiók kevés kivétellel gyerekeknek szóló, bugyuta műfajként tekintettek a képregényadaptációkra, ezért is ennyire borzasztóak mai szemmel a 2000-es évek elején-közepén készült műfaji próbálkozások. Christopher Nolan sötét, borongós Batman filmjei törtek utat a Marvel hősöknek azzal, hogy a komolyabb hangvétel mellett megtartották a látványos akciómozik sajátosságait is. Az új szemlélet az eredeti képregényekhez hűbb Marvel mozik készítését is lehetővé tette. (Disney\ Marvel)
A mozis univerzum születése
5/11
Eszetlen folytatások helyett a Marvel legfőbb újítása egy, a fő történet szálat több perspektívából, az egy fő- és mellékszereplők történetét is bemutató univerzum kialakítása. Forrásanyagból nincs hiány, így gyakorlatilag végtelen apró szálat lehet belefűzni a nagy, drámai konfliktusokhoz vezető történetbe. (Disney\ Marvel)
6/11
A filmes univerzum dilire hirtelen mindenki rárepült: A Universal elővette régi szörnyeit a Sötét Univerzummal, A DC próbált a Marveléhez hasonló kiterjesztett filmes világot létrehozni, de a DCU enyhén szólva alulmúlta a várakozásokat eddig. Még az olyan régi motoros, mint Ridley Scott is tett egy próbálkozást az Alien univerzum előzményfilmjeivel, sőt a trend a kisképernyőkre is átszivárgott a CW Arrowvers-ével. (Disney / Marvel)
Aprólékos építkezés
7/11
Az egymásra utalgató filmek már az MCU előtt sem voltak ismeretlenek, de a Marvelnél tökélyre fejlesztették a filmeken, szereplőkön, helyszíneken átívelő utalásrendszer műfaját. A Marvel történetfejlesztőinek lehetősége van egy-egy esemény legapróbb magját is elhinteni akár évekkel annak bekövetkezte előtt, ilyenre az MCU előtt nagyon kevés példa akad a mozitörténetben (Disney / Marvel).
Az "eseményfilm"
8/11
Az elmúlt 12 évben a Marvel filmek nem csak a főszereplők eredetét és történetívét bontotta ki, hanem mind valamilyen módon egy grandiózus "eseményfilm" felé terelte a nézőket, ahol az egyes történetszálak mind összefutnak. Ezt a szerepet az MCU-ban a Bosszúállók filmek töltik be, nem csoda, hogy ezen filmek premierjét övezi a legnagyobb érdeklődés.(Disney/ Marvel)
Főszerepben a botcsinálta hősök
9/11
Az MCU a megszokott, tökéletesre csiszolt szuperhősök helyett igyekezett némi emberséget vinni a szuperhős műfajba. Hiába valódi isten Thor, ha ő is elhízik ha nem mozog eleget,Tony Stark hiába milliárdos feltaláló playboy, ha a szorongás és a pánikbetegség őt is képes felfalni belülről. A Galaxis őrzői az univerzum zabigyerekei, akik végül egymásban találják meg a családot. (Disney / Marvel)
Társadalomkritika a blockbusterekben
10/11
A blockbusterek legfőbb feladata a szórakoztatás, lehetőleg egyszerű, a jó és a rossz harcára építő cselekménnyel és látványos megvalósítással. A Marvel, bár az előbbiektől nem tekint teljesen el, igyekszik némi mélységet csempészni egy-egy alkotásukba. A Fekete Párduc például a kisebbségi mozgalmak, a társadalmi integrációt témáját is felveti, a Pókember: Hazatérés a kilátástalanság radikalizáló hatására is rávilágít a maga blockbuster módján. (Disney\ Marvel)
A végefőcím után
11/11
Soha nem maradnak annyian a 2-3 óra alatt popcornal teleszórt székükben, mint a Marvel filmek végén. Mára tradícióvá vált, hogy a film "hivatalos" végét még követi valami ráadás, legyen az kikacsintós poén vagy a történetbe szervesen illeszkedő csavar. A bónusz szórakoztatáson túl így a filmek végén felsorolt készítők is kapnak egy kis extra figyelmet, amiért külön jár a Végtelen Kövekkel kirakott pirospont. (Disney / Marvel)
1/11
20 film és több, mint 7 milliárd dollár bevétel a mozipénzárakná. Ez az elmúlt 10 év mérlege a Marvelnél. Ezeket a számokat kergeti az összes hollywoodi studió a Bosszúállók és az MCU példátaln sikere óta. A végtelen pénzesőn túl a Marvel hősök több szinten új szemléletet hoztak a filmgyártásba, ezeket szedtük most össze, a Bosszúállók: Végtelen Háborút pedig június 7-én, vasárnap este 21:00-kor adjuk a VIASAT 3-on... (Disney /Marvel)
A legmenőbb franchise
2/11
Mielőtt az összes nyarat letaroló úthenger lett a Marvelből, a képregénykiadó főleg egyes hősök megfilmesitési jogainak árusításából élt, így kaptuk például az Eric Bana és Edward Norton féle Hulk mozikat. A Vasember előtt nem volt hosszú távú perspektíva a képregényfilmekben. (Disney\ Marvel)
3/11
Tony Stark színrelépésével azonban új időszak kezdődött a képregyénfilmek történetében. Nagyot kockáztatott anno a Marvel: a leszállóágban lévő Rober Downey Jr.-ra és a változó sikerrel rendező John Favreau-ra bízták egy, a Marvel hőseit eddig sosem látott méretű filmes univerzumba tömörítő filmsorozat nyitódarabját. A Vasember végül 2008. második legjobban termelő filmje lett. Az első? Christopher Nolan Sötét lovagja... (Disney\ Marvel)
Tisztelt hősök
4/11
Az MCU előtt a studiók kevés kivétellel gyerekeknek szóló, bugyuta műfajként tekintettek a képregényadaptációkra, ezért is ennyire borzasztóak mai szemmel a 2000-es évek elején-közepén készült műfaji próbálkozások. Christopher Nolan sötét, borongós Batman filmjei törtek utat a Marvel hősöknek azzal, hogy a komolyabb hangvétel mellett megtartották a látványos akciómozik sajátosságait is. Az új szemlélet az eredeti képregényekhez hűbb Marvel mozik készítését is lehetővé tette. (Disney\ Marvel)
A mozis univerzum születése
5/11
Eszetlen folytatások helyett a Marvel legfőbb újítása egy, a fő történet szálat több perspektívából, az egy fő- és mellékszereplők történetét is bemutató univerzum kialakítása. Forrásanyagból nincs hiány, így gyakorlatilag végtelen apró szálat lehet belefűzni a nagy, drámai konfliktusokhoz vezető történetbe. (Disney\ Marvel)
6/11
A filmes univerzum dilire hirtelen mindenki rárepült: A Universal elővette régi szörnyeit a Sötét Univerzummal, A DC próbált a Marveléhez hasonló kiterjesztett filmes világot létrehozni, de a DCU enyhén szólva alulmúlta a várakozásokat eddig. Még az olyan régi motoros, mint Ridley Scott is tett egy próbálkozást az Alien univerzum előzményfilmjeivel, sőt a trend a kisképernyőkre is átszivárgott a CW Arrowvers-ével. (Disney / Marvel)
Aprólékos építkezés
7/11
Az egymásra utalgató filmek már az MCU előtt sem voltak ismeretlenek, de a Marvelnél tökélyre fejlesztették a filmeken, szereplőkön, helyszíneken átívelő utalásrendszer műfaját. A Marvel történetfejlesztőinek lehetősége van egy-egy esemény legapróbb magját is elhinteni akár évekkel annak bekövetkezte előtt, ilyenre az MCU előtt nagyon kevés példa akad a mozitörténetben (Disney / Marvel).
Az "eseményfilm"
8/11
Az elmúlt 12 évben a Marvel filmek nem csak a főszereplők eredetét és történetívét bontotta ki, hanem mind valamilyen módon egy grandiózus "eseményfilm" felé terelte a nézőket, ahol az egyes történetszálak mind összefutnak. Ezt a szerepet az MCU-ban a Bosszúállók filmek töltik be, nem csoda, hogy ezen filmek premierjét övezi a legnagyobb érdeklődés.(Disney/ Marvel)
Főszerepben a botcsinálta hősök
9/11
Az MCU a megszokott, tökéletesre csiszolt szuperhősök helyett igyekezett némi emberséget vinni a szuperhős műfajba. Hiába valódi isten Thor, ha ő is elhízik ha nem mozog eleget,Tony Stark hiába milliárdos feltaláló playboy, ha a szorongás és a pánikbetegség őt is képes felfalni belülről. A Galaxis őrzői az univerzum zabigyerekei, akik végül egymásban találják meg a családot. (Disney / Marvel)
Társadalomkritika a blockbusterekben
10/11
A blockbusterek legfőbb feladata a szórakoztatás, lehetőleg egyszerű, a jó és a rossz harcára építő cselekménnyel és látványos megvalósítással. A Marvel, bár az előbbiektől nem tekint teljesen el, igyekszik némi mélységet csempészni egy-egy alkotásukba. A Fekete Párduc például a kisebbségi mozgalmak, a társadalmi integrációt témáját is felveti, a Pókember: Hazatérés a kilátástalanság radikalizáló hatására is rávilágít a maga blockbuster módján. (Disney\ Marvel)
A végefőcím után
11/11
Soha nem maradnak annyian a 2-3 óra alatt popcornal teleszórt székükben, mint a Marvel filmek végén. Mára tradícióvá vált, hogy a film "hivatalos" végét még követi valami ráadás, legyen az kikacsintós poén vagy a történetbe szervesen illeszkedő csavar. A bónusz szórakoztatáson túl így a filmek végén felsorolt készítők is kapnak egy kis extra figyelmet, amiért külön jár a Végtelen Kövekkel kirakott pirospont. (Disney / Marvel)